.

Helsingfors

har varit i helsingfors under julen. har för första gången på länge klätt mig efter väder i och med kylan. halsduk, vantar och mössa så fort man lämnat värmen som råder inomhus. har även haft mina urbanears som öronvärmare samtidigt som jag glidit fram till sjärtig minimalistisk electro.
har även förätit mig varje dag. frukost, mellanmål, mellanmål 2, lunch, mellanmål 3, mellanmål 4, middag, mellanmål 5, kvällsmål, kvällsmål 2 osv. min mormor gör de bästa julstjärnorna som är en smördegsbakelse med katrinplommonsylt i.
när det finns tid över mellan måltiderna så har jag spenderat den framför min mac book eller iphone poserandes i morgonljuset eller kollat på en av de bästa filmerna någonsin. führerns elit. ingen typisk nazistfilm, utan helt enkelt världens bästa. varje sekvens är som en oljemålning man skulle kunna hänga upp på väggen.
idag har jag kollat på bio och njutit av glädjen att kunna köpa högre alkoholhalter som 18åring. har även varit på museum och kollat på "the making of iron sky" och poserat vid en green screen. har gått åkt omkring i helsingfors med spårvagn och njutit av att vara här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar