.

SÖS


hej sjukbloggen!

okej, igår skulle jag åka in till södersjukhuset för ett återbesök och ta ut mitt dränage som suttit i lungan. efter röntgen fick jag veta att dränaget suttit fel och att lungan kollapsat igen. drf tog dom bort det och satte ett tryckförband över hålet till lungan och bad mig stanna kvar över natten för att lungan skulle självkollapsa så mycket det bara gick. men wöödööp den läkte istället. har blivit skjutsad omkring i min säng, har fått äta "firre med spenat och potatoes" och lyssnat på när folk hostar upp 50 års slem från lungorna och när mannen bredvid mig behövde "spolas". vill inte veta vad det innebar eller hur det såg ut, men det jag vet är att sista gången han blev "spolad" så "såg det ut att gå att dricka".. mm fräscht.

slut på det roliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar