.

Pangea Cult






Igår träffade jag upp Alidah för att sitta i Vitabergsparken med vänner och dricka vin för att Agnes ska flytta till London. Samtidigt klargjordes det att min vapendragare Hedvig ska flytta med Hevin och Bella till London också. Gah alla bara flyr men är samtidigt glad å deras vägnar. När parken blev för kall drog vi och drack öl och drinkar och när vi kände oss klara och klockan var runt elva gick jag med Henrietta i armkrok, tätt följt av Chi och Agnes, till tunnelbanan för att ta oss till Sommar där vi dansade lite och höll Mikaela sällskap medan hon fotade. När klockan var lite över tre och jag och Henrietta var på väg hem krånglade gröna linjen, så vi gav upp det och hoppade på röda linjen till Universitetet för att gå på Pangea Cult där vi träffade bland annat Henriettas syster, Eliot och Leo. I en liten skogsdunge dansade vi, omringade av importvodka och weed, till techno tills det ljusnade och dygningen hade inträffat. När vi kände att 24h+ och hårt festande räckte stapplade vi till tunnelbanan för att åka hem och känna solen värma i väntan på bussen.

Ikväll blir det två open airs till, men just nu orkar jag inte tänka på det. Ska duscha i kanske hundra år, hinka hundra liter vatten och köra en hundra minuters powernap innan jag ska bege mig iväg. Kroppen säger nejhhh! men jag tänker fan carpa de här sista dagarna av den här jävla sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar