.

All Inclusive




Sitter i skrivandets stund och kollar på all inclusive-resor från diverse resebyråer. Har aldrig varit på någon form av charter, semesterkomplex eller liknande i hela mitt liv men jag känner att jag kommit till den nivån av självsäkerhet att jag kan boka den där biljetten till "Costa de los Grandes", ligga vid poolen, bränna min likbleka hud under något aerobicspass på stranden och dricka det lokala vinet vid hotellbaren.

Samtidigt är problemet för mig att hotellet måste vara snyggt och fräscht. Jag har liksom ingen lust att sitta på en plaststol på en balkong och höra svennefamiljen på balkongen brevid prata om när barnen ska ner och träffa Bamse och få äta glass. Detta leder till att jag byter ut "Costa de los Gigantes" mot något trevligt, lite mindre, lite lyxigare, lite fräschare och lite mindre barnvänligt hotell vid Gambias alternativt Dominikanska Republikens kust. Tror det skulle passa mig lite mer.

Hur mycket jag än älskar det pulserande festlivet i Berlin, känner jag att jag vill resa någonstans och endast behöva komma ihåg att äta och sova. Kanske pröva på någon löjlig aktivitet, typ minigolf á la vinnaren vinner en lyxmiddag på hotellets bästa restaurang eller vattenpolo. Gå några hundra meter till den lokala byn, köpa något extremt fult plagg som matchas med turisttofflorna och en solhatt. Tror ni börjar förstå grejen jag är ute efter?


5 kommentarer:

  1. Jag och Lucas drömmer om Marokko! Ta och kolla "riad"s på booking.com och förstå varför. Löjligt billigt, både flyg och hotell och allt är helt fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. ah blir sugen på solsemester!

    SvaraRadera
  3. Åh, blev förbannat rese-peppad nu!

    SvaraRadera