.

Första Maj








Jag är förmodligen den enda människan som inte är bakfull just nu. Medan alla fortfarande låg och sov alternativt hade huvudet i en toalett och vänder ut och in på magsäcken, slavade jag i tvättstugan eftersom att jag inte orkat tvätta kläder från Berlin. Öppnade min tvättkasse och stanken av svett, rök, död och Berghain spred sig i tvättstugan.

Ibland kommer min mamma och dumpar en last med böcker på mig och bah "åh titta Oscar va jag hittade" med största leendet på läpparna. Ofta handlar böckerna om Sverige under medeltiden eller något annat ointressant, och jag lägger dessa omedelbart i bokhyllan i hennes sovrum utan att hon vet om det. En gång varannan fullmåne lyckas hon dock hitta något som jag faktiskt uppskattar, typ som en fotobok med typ 500 svartvita råa bilder. Medan jag vattnade min palm bläddrade jag igenom boken och lyssnade på lugn house.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar