.

Hedvig





Hej. Ni kanske kommer ihåg mig? Jag vet att jag inte varit toppen på att uppdatera här men har varit upptagen med att pussla ihop livet lite. Jobbat, planerat och varit sjuk (som vanligt).

Majoriteten av mina vänner har flyttat utomlands, och de som är kvar är jag inte superbra på att träffa. Nu när min bror och hans flickvän hittat lägenhet i Helsingfors och tar sitt pick och pack över till Finland tänkte jag att nu måste jag göra något av mitt liv. Problemet är att jag vet inte hur, vad, när eller nått? Tänkte ju Berlin men har för lite jobb för det.

Hedvig är över för att fira sin pappa och jag hann klösa mig fast vi henne i några timmar för att prata om allt som hänt sedan senast vi sågs, och framtiden. Det som är skönt med henne är att jag kan bolla alla mina framtidsplaner på henne och hon säger om det låter bra eller inte. Det brukar dock sluta med ett "men du ska komma och hälsa på mig när jag fyller år" eller "men du flyttar väl tillbaka till mig sen?". Vi gick omkring och kollade på vartenda klädesplagg på södermalm och jag tvingade henne att stå framför kameran en stund. Eftersom att jag inte fotat på länge så kändes det konstigt att hålla i den och ah, jag vet inte. Tur att jag fota me mobilen också, använder ju den kameran varje dag lol.

Planerna nu är iallafall att fly Sverige så fort som möjligt, och "pröva lyckan" i Oslo. Jobba ihop ett saftigt kapital och sedan bosätta mig i Berlin. Så om allt går enligt planerna kommer jag inte bo i Sverige efter att jag fyllt år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar