.

Flytta



Alltså det här med att leta lägenhet/rum i Berlin gör mig galen. Har letat över hela internetzzz nuu! Eftersom jag flyttar om en månad och alla som hyr ut vill att man ska vara där dagen efter och bah "hej här är jag här är pengar får jag nycklarna?" så går de lite dåligt atm. Håller på att försöka kasta så mkt pengar på en som jag har mailkontakt med nu att hon inte ska kunna hyra ut till någon annan. Jävla kamp det är på tex WG, Svenskar i Berlin osv, om att få guldklimparna. Jag bah nöjer mig med kattguldet som ingen vill ha. Alltså jag tar på riktigt vad som helst.. (innanför ringen)

En annan sak som upprörde mig idag var att på väg hem från bussen började det spöregna. I vanliga fall hade det inte spelat någon roll men nu hade jag viktiga papper och sånt i väskan, och ja när jag kom hem var de bah att lägga allt på tork. Hela mitt sovrum agerar torkrum just nu.

/ Moving to Berlin in one month but I still haven't found an apartment or a room to live in. :'(

3 kommentarer:

  1. Hej! Jag flyttade till Berlin förra året första september. Hyrde ett airbnb-rum i en vecka och satt i tre dagar och skickade mail till alla möjliga. Så fort jag skrev att jag kunde komma och kolla när som helst så fick jag respons. Det är mycket lättare att fixa det härifrån. Det kommer gå så bra så, oroa dig inte. Det är många som behöver folk till sina lägenheter nu då sommargästerna drar. Men folk är för lata för att skapa wg-ads och frågar runt bland sina vänner. Så kolla med folk du känner och speciellt folk på klubbar så kommer du hitta ngt!

    SvaraRadera
  2. Flyttar till Berlin i september och har bokat en lägenhet i två v från airbnb precis som Stella ovan gjorde. Vet ju inte om det är aktuellt längre eftersom detta inlägg är några dagar, MEN på typ www.couchsurfing.org finns det listat mängder av kommande event i Berlin, tänker att en bara kan gå till något sådant och charma själen ur typ alla tills någon förbarmar sig över en om det inte nappar med lägenheter på annat sätt! ....det finns ju även listat ställen att crasha på, iom couchsurfing, inser jag. OH WELL, lycka till hörru!

    SvaraRadera