.

12 feb















Bilder från sista kvällen 2014, då vi åt så god nyårsmiddag och bara väntade på att en eventuell raket skulle flyga in genom fönstret.

 Nästa helg kommer Casper och min mamma på besök. Håller på att fundera ut vad jag ska visa min mamma för något då det kommer bli hennes första gång i Berlin. På listan står än så länge riksdagskupolen, Brandenburger Tor och Berghain. Svårt att visa sin mamma "sitt Berlin" när det endast består av skola, klubb och pilla sig i naveln medan man kollar serier och äter ritter sport. Får spåna vidare på det där.....

1 kommentar:

  1. Hej! När mina föräldrar gjorde jag det här, tips tips tips: ät falafel på turkiska marknaden, handla goda ostar på boxhagener marknaden på lördagen och laga mat med henne i ditt kök medan ni sippar på ett billigt vin, ät burgare på schiller burger på herrfurtstrasse, visa tempelhofers trädgård, kolla upp utställningar och vernissger och gå på något konstmuseum, kolla i butikerna kring weinmeisterstrasse/hackesher markt, när ni ändå är där kan nu gå längs orangenburger strasse och kolla på synagogan som blev förstörd under kristallnatten! Sånt är spännande :)

    SvaraRadera