.

Osmans Töchter









Gömt inne i Prenzlauer Berg ligger den turkiska restaurangen Osmans Töchter. Instagrammable och riktigt god mat men som svensk har jag svårt med att sitta allt för nära folk jag inte känner. Tänk er att sitta på tunnelbanan i en ensam fyra och nästan hela vagnen är tom, så sätter sig någon precis bredvid dig.. Lite så kändes det att sitta och äta där, med fashionabla, välbärgade berlinare med Pradaväskor och bekväma jackor.

Idag hade jag ingen skola för att Jesus dog på korset får några år sedan. Tack. Har lyckats äta ägg gjorda av choklad men som kommer i en liten fin äggkartong och gå på promenad i Volkspark. Slukat filmer och legat i sängen eftersom att jag som vanligt blivit sjuk. Imorgon ska vi ha påskbrunch/knytizz och jag har ögonen på roséflaskan. Sen ska vi kanske ut och dansa lite på Panorama för att sedan kunna lägga allt fokus på Oster Klubnacht på Berghain på söndag. Måndagen är ju också ledig så kommer i vanlig ordning stanna för länge, men denna gång med gott samvete. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar