.

4






Idag är det den fjärde december. Idag har jag hunnit med att äta frukost med Maja innan hon skulle iväg och plugga, ha ett mentalt sammanbrott, ta mig samman, cykla till Kurfürstendamm och försöka omboka tid för intervju på Urban Outfitters pga kan inte ringa med min mobil. Cyklade sedan hem och handlade mat, åt mat, och nu sitter jag och lyssnar på musik.

I tisdags lämnade Ellen stan för att åka på en liten resa runt i Europa innan hon kommer tillbaka för nyår. Fick med mig massa saker från henne som hon inte kunde spara, typ som en stor och vildvuxen monstera och en plastlåda från Muji som jag nu har alla mina badrumsgrejer i. Har även gott och blivit med brödrost!

Var även på middag igår hos Elias och fick äntligen se hans nya lägenhet i Kreuzberg. Alltså så himla vuxen lägenhet. Drack vin och åt quiche medan Elias berättade om sina nya (och framförallt dyra) högtalare. Fick även en adventskalender av Marcel som är så nice att man smäller av. 24 små presenter som sitter ihop i ett långt snöre, så öppnar man en för varje dag som går. Än så länge har jag snaskat på nougat och Ferrero Rocher samt fått en biobiljett för att se nya Star Wars på bio. (!!!!!)


/Today is the 4th of December. Today I've had time to have breakfast with Maja, have a mental breakdown and pick myself up from it, bike to Ku-damm to try to reschedule an interview at Urban Outfitters because I can't call with my phone. Then I grocery shopped, had dinner and now I'm listening to music. 
This Tuesday I got a monstera plant and a Muji plastic box amongst other things from Ellen before she went on her little Europe trip. Maja and I also got a toaster!

I sipped some(alot) of red wine and had quiche at Elias new place in Xberg. The apartment is so grown up, spacious and everything is expensive and of good quality. I also got an advent calendar from Marcel, which consists of 24 tiny gifts on a long string. So far I've had some nougat and Ferrero Rocher and a ticket to see the new Star Wars movie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar