.

ROADTRIP #1


besökte hansastaden Lübeck och gick omkring i gamla stan samt svettades av den olidliga värmen. jag och några till slog oss ner i skuggan och njöt av livet.







tillbringade några dagar i tyska staden Uetersen där jag bodde i det finaste huset med den lydigaste hunden. promenerade bland hus och träd och hittade en göd trädgård bakom en kyrka.






efter att ha varit i Uetersen/Lübeck och en snabbis i Hamburg befann jag mig i Nürnberg där jag åt fish and chips och drack öl klockan 10 på morgonen och kollade på solnedgång från en bro. jag gick även på rättegångsmuseet vilket var så värt.





klosterneuburg var ett ställe jag var över dagen för att sjunga svenska sommarsånger och hänga med svenska befolkningen i osterrike.

bilder från min roadtrip jag precis kommit hem från.


2 kommentarer:

  1. Tyskland är så fint... Uetersen har jag dock aldrig besökt, vart bodde du? Är det fina huset ett hostel? Ser väldigt idylliskt ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bodde i norra delarna av Uetersen i ett stort hus med grind, pool och hund. Det huset på bild är ett församlingshus till kyrkan i Uetersen. Det var verkligen det!

      Radera