.

Uetersen - Lübeck - Nürnberg


Solnedgång i Nürnberg. Här är det så fint men imorgon ska jag åka vidare till Wien. 
På rättegångsmuseet i Nürnberg med en tofs för att slippa luggen. Förväntade mig värme men vid ankomst klockan 8 på morgonen var det redan 28 grader och hela dagen var sedan runt 40 grader. Så intressant att blide påläst om rättegångarna och få var i den riktiga rättssalen. 
Tidigare på min resa var jag i Uetersen där jag på min fritid gick omkring lite och hittade fina gårdar och hus. Här är det dock otroligt mycket pollen så jag går omkring och gråter hela tiden och nyser.
Under vistelsen i Uetersen besökte jag Lübeck över en dag. Gick i kyrkor och svettades i värmen. 

För dig som inte fattat så är jag på en liten resa genom Europa. Wifi är inte garanterat och uppdatering sker via mobilen. 

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar