.

Framtiden


Har jobbat, ätit god mat, kollat på netflixserien Orange is the new Black och bara varit extremt uttråkad. Funderat lite på framtiden och för några dagar sedan förändrades mina planer en del. Jag fick nämligen veta att jag ska läsa Digitala medier på SU i tre år framöver, vilket skjuter lite på planen om att flytta till Berlin till våren. Måste erkänna att jag var helt oförberedd, vet inte riktigt när jag börjar (har ett hum om på ett ungefär kanske typ när), hur man söker csn, om det behövs något studiematerial. Allt känns så himla konstigt, att börja plugga igen, men inte Södra Latin. Ny skola, nya människor, ny och längre reseväg (åååh jag och att stiga upp på morgonen) och nya ämnen. Samtidigt som allt känns spännande och nytt så blir man ju ändå lite ledsen över att det kommer ta ett tag innan jag kommer bo i Berlin.

Nått annat som händer inom den närmsta framtiden, och som också kom plötsligt, är en resa till England i mitten av september, vilket egentligen kommer lite olägligt då kursstarten eventuellt är då, men bokat är bokat, får väl ta det faktum att jag kommer ligga konstant två-tre dagar efter alla andra i mitt program.

2 kommentarer: