.

Smoothies med Hanna






Tog mig ut till Hanna i Täby idag, för att umgås och göra smooties. Det vi gjorde var att lägga banan, blåbär, hallon och björnbär i en mixer och mixade tills det blev lent. Sedan hällde vi i honung och verum hälsofil med smak av blåbär. Höfta lite med proportionerna för att få till den smak man själv gillar, vi behövde tex, ha i mer bär än förväntat då vår smoothie till en början endast smakade banan. Efter det tog vi två glasflaskor och hällde i smoothien, för att sedan ta med oss flaskorna och en filt ner till Rösjön där vi satt på bryggan och badade fötterna.





När stranden fylldes med skrikande ungar som gjorde bomben precis brevid och barnvagnar förflyttade vi oss en strand bort och satte oss en bit upp vid gräset, där vi pratade om feminism, framtiden och resemål. När jag insåg att det snart var middagsdags gick vi till bussen där jag vinkade av Hanna och begav mig hem. En riktigt bra lördag förmiddag helt enkelt.

1 kommentar:

  1. åh rösjön vad mysigt! typ en minut från där jag bott nästan hela mitt liv!

    SvaraRadera