.

Uppsala



Började min Uppsalavistelse med att åka dit tillsammans med Henrietta och Fredrik för att fira Malin, som fyllde år. Vi fick träffa alla människor som är en del av hennes nya liv i en ny stad och vi var även de enda som inte hade spexat till med utklädnaden. Bra intryck från Stockholmarna. Mitt i natten sprang jag och Henrietta till Rosa Pantern och fyllekäkade. När vi kom tillbaka hade nästan alla gått.




Vi vaknade morgonen därpå och upplevde bakfylla deluxe. Vi bredde ut oss i Malins sovrum, drack vatten och fyllde i varandras minnesluckor. När magarna började kurra gjorde vi den mest fettdrypande engelska frukosten och drack juice.




När vi mådde tillräckligt bra hjälpte vi Malin att städa och plocka ihop allt, för att sedan gå med kassar, resväskor och tantdramaten fyllda med flaskor och pantburkar till ica och återvinningscentralen. Efter det slog vi oss ner på ett fik och åt bakelser och drack kaffe tillsammans med Malins mamma, som var i Uppsala över dagen. Henrietta och Malins mamma åkte sedan tillbaka till Stockholm, men jag, crazy som jag är, stannade kvar. Den kvällen slutade med chirre/dirre och Vänner i sängen.







Vaknade upp bredvid Malin morgonen därpå och vi kollade på Gökboet, åt mackor och drack mint-te i muminkoppar. När vi var klara med filmen åt vi lunch och sedan gick vi lite på stan för att sedan ta tåget till Stockholm.

1 kommentar: