.

Blixt






Haha alltså jag vet inte varför jag inte har extern kamerablixt, men när jag var hemma hos Marie tog jag mig friheten att skruva loss hennes blixt, skruva på den på min kamera och bah snabbt leka runt med den, skoja, höll typ på i två timmar. Märker ju dock att om man fotar med blixt på fri hand blir det lätt överexponerat om man inte har nått slags osynligt måttband i huvudet på vilket avstånd personen ska stå från kameran. Får öva mer på det.

Det är det som är grejen med hur jag fotar. Jag är så van vid mitt fasta 50mm objektiv utan blixt att jag ibland glömmer hur mångsidigt foto egentligen är. Det är därför jag blir helt lyrisk när jag få lägga vantarna på andra objektiv och annan fotoutrustning. Kan ibland gå in i fotobutiker och kolla på objektiv och gråta lite över prislapparna. Som ett barn i en godisbutik men som inte får köpa något, typ bah lukta på godiset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar