.

Berlin









HEJ! Anledningen till att jag varit frånvarande en hel vecka är för att stressade jag glömde ju självklart kvar min datorladdare i Sverige. Har alltså levt en hel vecka utan min dator vilket jag typ aldrig ska göra igen. Igår kom Hannes till Berlin och han hade med sig min laddare så nu är jag en komplett människa igen.

För några dagar sedan träffade jag Marie, som bott i Berlin ett tag nu, över en fika och promenad runtomkring i stan. Vi tog igen sedan senast vi sågs, vilket var när de tog studenten i början av sommaren.

I fredags hade jag över Clara och Simon och mina rumskompisar Maja och Magdalena hade över sina vänner för ett "svenskt förkrök" innan vi gick till Kantine am Berghain och lyssnade på techno, satt ute i värmen och drack öl och club mate.




I all misär av att inte ha en dator så har jag ju ändå kunnat använda instagram. Kanske inte så flitigt men ändå nått. Har hittat två fik som jag blivit kär i. The Barn på Schönhauser Allee och 19gram på Schlesische Straße. Det sistnämnda har alltså världens godaste cappuccino och crossiant med tomat, mozarella och grön pesto. Om ni är i Berlin någon gång, gå dit!

1 kommentar:

  1. The Barn som JAG introducerade dig med, din skurk <33 ska skicka en komplett lista åt dig med instavänliga ställen <33

    SvaraRadera