.

Frankfurter Allee









Befann mig på, eller i kvarteren runt Frankfurter Allee igår. Till en början gick jag och Maja till en språkskola där jag skrev ett test för att se vilken nivå på tyska jag ska börja plugga. Sedan fick vi sällskap av en superpepp Karin och tog oss till Humana för att leta vinterjackor och kolla på fula kläder. Dit kom även Hannes lite senare och när vi tröttnat på kläder från 80-talet tog vi oss vidare mot Ring Center.

På vägen mellanlandade vi för att äta mat, där jag slukade i mig en pizza med prosciutto, och insåg då att sedan jag flyttade har jag typ slutat äta kött. Största proteinkällan för mig är bönor på burk, och köttfesten som är läderbögsidan vid darkroomet på Berghain. Känner att jag har mer energi än förut? Eller är det för att jag och Maja börjat gå på långa långa promenader och jogginturer?

Lyckades i alla fall hitta en ny lång svart t-shirt villket var nödvändigt pga. tröttnat på allt jag äger. Det var för övrigt det första plagget jag köpt på ca hundra år. Kändes lite ovant hela grejen med att befinna sig i en klädbutik.

Yesterday was spent with Maja, Karin and Hannes at Humana, Ring Center and the area in between.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar